Sidan uppdaterad  november 2019

Adress

Axensjös KBH

Nygatan 55C
732 30 Arboga

  • Facebook - Axensjös KBH
  • Instagram - Axensjös KBH

© 2019 All Rights Reserved Marika Axensjö, Axensjös KBH

Hemsidor - att synas
Du är expert på ditt område och jag på mitt!
- Du talar om vad du vill ha hemsidan till och vilka målgrupper den vänder sig till.

- Jag gör din hemsida sökbar med anpassat,  korrekt och lättförståeligt språk.

- Jag ser till att budskap, utseende och ton lirar med din verksamhet. 

En hemsida är ett måste om du vill synas och få förtroende hos dina kunder.

Du kanske har en hemsida eller annan kommunikationskanal som du behöver uppdatera?

– Jag kan vara webbredaktör och ditt bollplank.

Förtroende ger fler kunder

Din hemsida ska vara den naturliga platsen för dina kunder att söka information på. Den ger dessutom legitimitet för din verksamhet, många anlitar inte ett företag som inte ger förtroende på nätet.

Du bygger förtroende via hemsidan genom att sprida nyheter, intressanta fakta och kunskap som kunderna kan ha nytta av.


Du skyddar ditt varumärke och förutsättningarna blir bättre för fler och bättre kundkontakter.

Innehåll och språk avgörande
Ett kvalitativt innehåll visar att du är engagerad och värdesätter ett lättförståeligt och korrekt språk för dina besökare. Förutom grundläggande uppgifter och information om dig och företagets tjänster/produkter, bör du uttrycka varför man ska anlita just dig.

Att uttrycka sig enkelt men rätt är viktigt. Se till att texten är lätt att förstå – krångla inte till det - undvik alltid stavfel och särskrivningar.

 

8 sekunder

När en person söker något på nätet håller uppmärksamheten i sig cirka 8 sekunder. Hittas inte du/ditt företag är det risk att kunden hittar annat företag och du går miste om kontakten. Därför är det bland annat viktigt med innehållet och sökord. 

Googla ditt företag/produkt/tjänst

Se vad för information som finns och vilken sökplacering det ger. Förutom innehållet som sagt, lägger jag in relevanta sökord och synonymer i verktyget som jag skapar din hemsida i.

 

Det ena ersätter inte det andra

Sociala medier, t ex Facebook och Instagram är mycket bra komplement till din hemsida. Där är du synlig och har dialog med besökarna. Sociala medier ersätter inte hemsidan, det är komplement. 

Tänk hemsida som källan till den information du vill sprida.

Uppdatera och var aktuell

Att hålla din hemsida aktuell och uppdaterad är viktigt för besökarens förtroende för din verksamhet. Antingen visar jag dig hur du enkelt kan uppdatera själv eller så hjälper jag dig även med den biten.

Varför anlita/samarbeta med mig?

Jag har lång erfarenhet inom alla områden. Jag är noggrann och mån om att du som kund blir nöjd. Offert får du såklart men det personliga mötet är viktigt så vi har samma målbild om uppdraget.

Låt mig få ta del av din verksamhet och vad du vill kommunicera och få hjälp med. Du är expert på ditt område och jag ser till att du når ut.

Jag hjälper dig

Jag har arbetat med hemsidor kommunikationsfrågor i cirka 25 år och har erfarenhet av olika branscher och storlek på företag.

 

Jag är mån om ett gott samarbete så dina förväntningar på uppdraget blir till belåtenhet och blir nöjd med det jag levererar.

Vilket upplägg passar dig?

Jag erbjuder paketlösningar utifrån ditt behov.

Jag skapar din hemsida från grunden eller tar hand om den du har, hjälper dig med andra enstaka tjänster som till exempel korrekturläsning, översättning etcetera.


Val av paketlösning eller enstaka tjänst, kommer du och jag fram till gemensamt.

 

Mer om paketlösningar och priser

Du är expert på ditt område

och jag på mitt!

Du berättar om din verksamhet 

och vilka målgrupper du har.

Jag gör din hemsida sökbar med anpassat,  korrekt och lättförståeligt språk.

Jag ser till att budskap, utseende och ton lirar med din verksamhet. 

Vilket upplägg passar dig?

Lyssna gärna på denna intervju  - så här beskriver min samarbetspartner och vän Caroline, vad avsnittet handlar om:

"I denna intervju möter vi Marika Axensjö, en stark och alltid så vacker kvinna. En av mina förebilder, Marika har ett barn som är 20 år.

Marika jobbar med att bland annat göra hemsidor till små och stora företag och även till privatpersoner. Hon jobbar även med att sälja underkläder på ett unikt sätt.

Marika kommer från Stockholm, men varför sa hon upp sig och varför flyttade hon till just lilla staden Arboga? Vilken erfarenhet har hon?

Och vad kostar det egentligen att skaffa en hemsida av ett proffs?"

Lashlifepodden och Carolinesbeautyspa intervjuar Marika Axensjö