top of page

Allt handlar om att nå ut och få förtroende

Oavsett bransch, stort eller litet företag, nystartat eller redan etablerat företag, behöver du nå ut, synas och presentera dig på ett lättförståeligt och förtroendeingivande sätt.

Alla uppdrag jag arbetar med har just detta gemensamt.


Nystartade företag

När du startar din verksamhet är ju ambitionen att få den respons du önskar i form av ge rätt bild av just ditt företag och få goda kundrelationer. Då behöver du vara tydlig med vad du erbjuder, hur du nås och hur du arbetar. Bjud in till dialog för att skapa relationer.


Jag arbetar just nu med ett start up-företag inom it-branschen som har ett brett utbud, unik kompetens och många samarbetspartners. Utmaningen nu är att på ett tydligt sätt beskriva tjänsterna och förmedla just förtroende. Vi arbetar även fram en grund till kommunikations- och marknadsplan, för att lättare fokusera på det som är viktigast i startfasen.


Etablerade företag

När du haft din verksamhet länge och det rullar på bra, men ser att nåt behöver förnyas eller förbättras, kan en översyn av en extern leverantör vara lämpligt. Du kanske behöver se över kommunikationen i stort, anpassa kommunikationen till utvalda nya målgrupper eller rent av få ett nytt bildspråk.


Jag har förmånen att just göra den översynen av ett företag som har väldigt mycket att göra och är en bransch som har en ljus framtid. Hittills har jag sett över hemsidorna (två ska bli en) sammanställt uppgifter om domännamn, konton, mejladresser, webbhotell med mera som oftast kan vara en djungel. Fortsätter med förslag på att renodla budskap och texterna ska granskas. Allt för att kunden ska kunna fortsätta erbjuda sina gedigna kvalitativa tjänster.


Hemsida är ditt ansikte utåt - använd den

Det har du säkert hört förut.

- Men tänk efter - när du själv söker efter en vara eller tjänst - visst vill du snabbt få reda på vad de erbjuder och få känslan av förtroende till att ta kontakt.... Precis, tänkte väl det!


Med en hemsida har du möjlighet att visa just ditt företag med logga, färg, språk, bilder med mera. Förslagsvis så kompletterar du med de sociala medierna som passar.

Idag är det så smidigt att dela hemsidans innehåll ut i de kanaler du önskar. Det är viktigt att du driver trafik till din hemsida och ger besökaren möjligheten till att läsa mer och visa upp din verksamhet.


Ha alltid med länk till din hemsida i de kanaler du kommunicerar!


Varmt välkommen att ta kontakt med mig om du har funderingar! Jag har lång erfarenhet och arbetar med olika slags branscher - alla behöver kommunicera på ett klokt, enkelt och effektivt sätt.


Comments


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.

Senaste inlägg

Arkiv

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

Sök efter taggar

Följ oss

bottom of page