Mina kunder är kompetenta företagare och prioriterar att kommunicera, del 3

Det glädjer mig enormt att se professionella och engagerade företagare jobba med det de brinner för. Att dessutom se att de satsar och förstår vinningen med att kommunicera och uppdatera sitt verksamhetsinnehåll, gör mig extra glad.


Denna gång vill jag berätta om min kund Susanne Sundling, som tillsammans med familjen driver företagen Konditori Bivur och Sjömans konditori i Köping samt Bivur i Arboga.


Susanne och jag har regelbunden kontakt, oftast via telefon eller mejl men ibland träffas vi på konditoriet över en kopp kaffe och till det, självklart något smaskigt ur deras sortiment.

  • Susanne är noga med att uppdatera öppettider vid storhelger och högtider. Jag ser till att det kommuniceras ut och passar på att byta ut bilderna till passande genrebilder på webbplatserna och på Google My Business.

Detta arbete resulterar i:

  • trovärdighet för Susanne och verksamheten

  • att det är kvalitet på verksamheten – att vara transparant

  • att informationen uppdateras och stämmer

  • ökade sökträffar på Google. En sida som uppdateras ofta hamnar högre i rankningen på Google

Jag hjälper till med tre hemsidor

Verksamheten har funnits sedan1940-talet och år1959 etablerades namnet Konditori Bivur.

Jag blev tillfrågad att ta över ansvaret för de två redan befintliga hemsidorna. Fick sen det trevliga uppdraget att skapa ny webbplats för Bivur Arboga som öppnade 2019.


Kika gärna på hemsidorna:

Konditori Bivur

Sjömans konditori

Bivur Arboga


Tack!

Så tack för ett givande och roligt samarbete Susanne, som jag ser fram emot att fortsätta. Snart är det dags för uppdateringar kring halloween.


I skrivandets stund, vet jag inte vilken kund och bransch jag ska skriva om nästa gång, håll utkik!


Läs gärna

”Mina kunder är kompetenta företagare och prioriterar att kommunicera, del 1”

”Mina kunder är kompetenta företagare och prioriterar att kommunicera, del 2”


/Marika